28 Temmuz 2011 Perşembe

aforizmalar

Einstein diyor ki  :    "evrenin en anlaşılmaz yanı, anlaşılabilir olmasıdır"

Canikokik (Canikokik de kim!?) de diyor ki : 

Kim demiş, "hiç bir yer neresi?" ya da "hiç bir yer nerededir?" diye ? oysa; zaman neresi ?

1+1 bir yapar; zira, bir ikidir zaten

Demokrasi mal değilse peki ne ?

Milli (kimya) bilim için:  Oksijeni millileştirelim; helyumu İslamlaştıralım;  hidrojeni de Türkleştirelim.

Geleceğe geldik mi abi ?

"Mal da yalan; mülk de yalan; var biraz da sen oyalan doğruylan."

Sözlerine dikkat et, yoksa seni nesnenin olmadığı yere(?) gönderirim ha !

Nereye gitsem  diyalektik yahu !! sağım solum önüm arkam her yer sobe değil; diyalektik!! diyalektik!!

Ya evrende her şey bir birinin içindeyse;  bir dış yoksa, ne yaparsın o zaman ? kapalı yerde kalamam  dışarı çıkarım.

Nedir bu be; nereye gitsem hep bir şeyle karşılaşıyorum; her yer  hep şey !

Nereye gitsek havanın yerini alıyoruz; peki, bu yerini aldığımız hava nereye gidiyor.. muamma yok; hepsi birbirinin yerini alıyor işte.

Birleşmiş Millettler işkence aleti üreten ABD'ya ve Fransa'ya müdahale etmeye karar verdi; güya diyesim geldi.

ABD dünyaya hükümdar olmuş zalimlik yapıyor; peki felsefe bunun için ne yapıyor ?

Bu bir gemidir ama acaba daha ne kadar süre gemi olarak kalabilecektir.  İşte bütün mesele burada.  Her şey ve her kes ne kadar kendini kalıcı görürse görsün her şeyi olumsuzlayan güc karşısında geçici ve sonludur.  Olumsuzlayıcı ezeli ve ebedi güçü sakın unutma arkadaş ! çünkü; aslolan olumsuzlamanın kalıcı gücüdür..

İnsanlar için daha iyi bir günlük ve ömürlük yaşam örgütle, sana kim olduğunu söyleyeyim.

Duygular gibi rüyaların da tarihi yokmuş.

Onlar, "bilmiyorlar ama yapıyorlar". Peki ya biz;  "biliyoruz ama yapmıyoruz"

Bu gün egemen sınıf için ne yaptın allah aşkına !?

Sana lafla, eşitlik tanıyorum dersem kabul etmezsin;  ama yasalar önünde eşitsin desem sesin çıkmaz; niye acaba ?

"Ey insanlar elinizden geldiği kadar birbirinizi sömürün" diyen bir kutsal kitap aranıyor.

Kibar ve tahsilli bir dilenci seslendi. "Spinoza'ın tanrısı  ne muradınız varsa versin, ama önce şu fakire bir sadaka lütfen.

Hiç bir şeyi düşünebilmenin düşüncesi adına üç defa: sağ ol ! sağ ol ! sağ ol !

Aaaa herife bak; bir somutu bile yok soyutlaştırabilecek !?

"Balıklar üşümezler mi baba" diye sordu kız,  "hayır, çünkü göz kapağı yok onların kızım" diye verdi demogojik baba.

Allah aşkına,"meyve" derken tek tek bütün meyveleri düşünerek mi "meyve "   diyorsun? 

Her kabak sebzedir ; ama her sebze kabak değildir. Belli bir hukuku hukukun kendisi, belli bir özgürlüğü de özgürlüğün kendisiymiş gibi yutturmaya kalkanlarla işim olmaz benim. 

Bak kardeşim, seni hukuki bakımdan özgür; ekonomik bakımdan da bağımlı ilan ediyorum; hani; hakkın var ama imkanın yok hali; iyi mi ?

Bu bir beddua reklamıdır : canı çıkasıca kapitalizm! epir epir epriyesice! parça pinçik olasıca META !

Evrene dışardan bakan adam, maddeye sen şuraya geç; harekete de 'sen de şuraya geç' diye tefrika yaptı, aklınca tabi...

Kaostan bıktım Kosmoz'u arıyorum.

Ben yokken varım; yoksa; ben 'yoksam varım' mı?!   Peki ya 'ben varsam yoksam' ?! yoksa ben bir 'var-yok'-'yok-var' mıyım? hangisiyim yahu karar ver !?

Benimkisi, bir şey hakkındaki düşünceden ayrı; kendi başına bir düşünce işte.

"Felsefe" ya dünyayı değiştirirse 11.tezin vay haline !

Bu dünyaya credo qui absurdum olmaya mı geldik kardeşim; koy hele şurdan bir tek daha !

Dur senin kafanı karıştırayım :   hiç bir şey varsa bile yoktur aslında.

Sıkıntıdan, her şeyin hiç birşeysizliğine tosladım.

Allah herkese, hiç olmazsa bir kez, atomun çekirdeğini görmeyi nasip eyleye.  Amin!

Kosmozda hiç bir şeyin olmadığı 10 üzeri eksi 500 mm'lik küçük bir aralık olmuş mudur acaba ? Olmuşsa nerede ve ne zaman olmuştur uleeeen !??

Ya emperyalist gibi görün ya da göründüğün emperyalist gibi ol hemşerim.

Hiç bir şey yoksa bile sen varsın ya yoklukta; sevinmelisin!

Allah kimseyi bir gram uranyum 238 izotopunun yarısının 4,5 milyon yıl sonraki haline düşürmesin  emi. Amin!

artı değere kişilik kazandırmış seni gidi pis kapitalist anarşist seni !

Abi yav; büyüyünce biz de emperyalist olamaz mıyız ?

Yanlışlıkla    "seyahat ya resulallah"  demiş evliya çelebi. O gündür bu gündür seyehattayız.

Biliyor musun son zamanlarda gözüm de iyice kuarklaştın.

Kız konusunda, çekirdekteki proton ve nötron dengesizliği yüzünden kararsızım be abi..

Senden şöyle iyi bir kuantum sıçraması bekliyorum; utandırma beni

Kuantım dolanıklığına düşmeden Kıza aşkını doğrudan söyle.

Hegel'in Mantığına  kurban olsunlar.. Allah her kese bir Hegellik nasip eyleye.. Ve Leddalin Amin!

İnsanlar, diyalektiğin ne olduğunu öğrenmeden çok önce, diyalektik olarak kafa çekiyorlardı 

Her sınırlama  ayni zamanda bir Spinoza'dır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder